Λίγα λόγια για την ιστορία τους
Το kettlebell ή girya ή δράμι είναι ένα παραδοσιακό Ρώσικο χυτό αλτηράκι το οποίο μοιάζει με μία μπάλα κανονιού με χερούλι. Όπως και οι κοινοί αλτήρες , τα kettlebell είχαν χρήση από το 17ο αιώνα από Ρώσους Αρσιβαρίστες μέχρι και σήμερα. H προπόνηση με αυτά κρατήθηκε σαν ένα είδος μυστικού συστατικού επιτυχίας για τους αθλητές της χώρας. Η νέα μορφή εκγύμνασης τα τελευταία 4 χρόνια πλέον έχει εισβάλει στην Αμερική και κατακτά όλο και περισσότερους οπαδούς παγκοσμίως. Το «κόλπο» έγκειται στο ότι στο ίδιο χρονικό πλαίσιο με τις συμβατικές ασκήσεις τα οφέλη που προσφέρονται στους ασκούμενους είναι πολλαπλάσια.

 

Φιλοσοφία
Γενικά, η φιλοσοφία των kettlebells διαφέρει από αυτήν των βαρών και των μηχανημάτων γυμναστικής στο ότι δεν περιορίζεται στην «απομονωμένη» εκγύμναση του κάθε μυός. Τα kettlebells δουλεύουν με το σύνολο των μυϊκών ομάδων. Ούτως ή άλλως, η τάση πλέον στη γυμναστική παγκοσμίως τείνει προς την «επιστροφή στις ρίζες». Eπιστροφή, δηλαδή, στις βασικές ασκήσεις που εκτελούνται με το βάρος του σώματος (push-ups, βαθιά καθίσματα κλπ.). Πάνω σε αυτή τη λογική στηρίζονται και τα προγράμματα με τα kettlebells. Η απομόνωση στην εκγύμναση των μυών έχει δείξει πως δεν παράγει «πραγματική» δύναμη. Οι ασκήσεις που γίνονται στα μηχανήματα και με τα παραδοσιακά βάρη μπορούν να προσφέρουν όγκο στον μυ, αλλά όχι τόσο ποιότητα δύναμης.

Ανάλυση
Το μόνο κοινό που έχουν τα kettlebells με τα παραδοσιακά βάρη είναι το… βάρος τους. Τα kettlebells έρχονται σε φιξαρισμένα μεγέθη: 4, 6, 8, 12, 16, 20, 24, 32, 40+ κιλών. Το πόσα κιλά είναι κατάλληλα για τον καθένα έχει να κάνει με τη φυσική του κατάσταση.
Τα kettlebells «δουλεύουν» με δύο τρόπους:
χτίζουν δύναμη και αντοχή
προσφέρουν ευλυγισία και ισορροπία.
Το κέντρο βάρους του kettlebell βρίσκεται στον κάθετο αντί στον οριζόντιο άξονα κίνησης και έξω από τη λαβή του. Τι σημαίνει αυτό; Για να καταφέρει ο ασκούμενος να κάνει μία κίνηση με αυτό, θα πρέπει να δραστηριοποιήσει περισσότερους μυες στο σώμα του για να την εκτελέσει σωστά, αλλά και για να κρατηθεί ο ίδιος σε ισορροπία.
Μία ακόμη διαφορά τους είναι η αερόβια λειτουργία που προσφέρουν κατά την εκτέλεση των ασκήσεων. Σε προγράμματα όπου πρέπει να επιτευχθούν οι περισσότερες επαναλήψεις της άσκησης με ρυθμό και σε συγκεκριμένα χρονικά διαστήματα, ενεργοποιείται η αερόβια λειτουργία. Έχουμε έτσι όλα τα οφέλη της αερόβιας άσκησης, όπως αύξηση αντοχής, αλλά και μείωση του λίπους. Παρόλο που κάποιες ασκήσεις με τα kettlebells μπορούν να γίνουν και με τους κοινούς αλτήρες, δεν έχουν το ίδιο αποτέλεσμα.
Π.χ. παρόλο που το squat με κοινή μπάρα είναι μια από τις καλύτερες ασκήσεις που μπορεί να κάνει κάποιος σε ένα γυμναστήριο, δεν μπορεί να συγκριθεί με το αντίστοιχο squat με kettlebells στο οποίο θα πρέπει το κάθε χέρι να δουλεύει ξεχωριστά για να ισορροπήσει και να σταθεροποιήσει το φορτίο , πράγμα που κάνει την άσκηση άκρως απαιτητική και άρα άκρως αποδοτική.

Πηγη:

www.kettlebells.gr