“Με τον όρο αδυνάτισμα, δεν εννοούμε απώλεια σωματικού βάρους, αλλά λιπώδους ιστού. Ένα κιλό λίπους, απαιτεί 9200 θερμίδες για να καεί. Το λίπος αποθηκεύεται ως εναλλακτική πηγή ενέργειας σε περιόδους αστείας, συνεπώς, εάν σκοπεύουμε να χάσουμε μισό κιλό λίπους την εβδομάδα, σημαίνει ότι πρέπει να έχουμε ένα ενεργειακό έλλειμμα της τάξεως των 600/700 θερμίδων ημερησίως. Αυτές θα είναι καλό να προέρχονται και από δίαιτα, αλλά και από αεροβική – και μη δραστηριότητα = βάρη.
Όταν λέμε αδυνάτισα, δεν πρέπει να μας απασχολεί τι θα δείξει η ζυγαριά, αλλά πόσους πόντους χάσαμε από τη μέση μας. Η απώλεια βάρους – πάντα σε λίπος θα πρέπει να είναι σταδιακή και με σταθερούς αργούς ρυθμούς, διαφορετικά καταβολίζουμε πολύτιμο μυϊκό ιστό και χάνουμε υγρά και γλυκογόνο και όσο περισσότερους μυς χάνουμε, τόσο πέφτει ο μεταβολισμός μας και επιβραδύνεται η κινητοποίηση της απόλυσης.
Η αεροβίωση = αντοχή βοηθαει, όταν γίνεται με άδειο στομάχι τις πρωινές ώρες, για άμεση καύση. καλύτερα να μην ξεπερνά τη μια ώρα, γιατί παράγεται κορτιζολη η όποια είναι καταβολικη ορμόνη και προάγει τη λιπογεννεση. Ο δραστικότερος τρόπος δίαιτας είναι οι χαμηλοί υδατάνθρακες και η αύξηση της απάχης ζωικής πρωτεΐνης. Τα λίπη καίγονται στην απουσια υδατάνθρακα. Το άμυλο αλλά και τα σάκχαρα, θα πρέπει να αντικαθίσταται με ινώδεις υδατάνθρακες, όπως σαλάτες και λαχανικά. Το νερό βοηθά άμεσα στην ενεργοποίηση του βασικού μεταβολισμού, καθώς επίσης και στην αποβολή των παραγώγων από τις καύσεις. Διεγερτικά του ΚΝΣ βοηθούν, όμως δε θα πρέπει να βασιζόμαστε σε αυτά. Έξαλλου, όταν διακόπτεται η χορήγηση τους, τα κιλά επιστρέφουν με γρήγορους ρυθμούς, λογω πτώσης του μεταβολισμού. Το βάρος θα πρέπει να ελέγχεται ενδεικτικά μια φορά τη εβδομάδα, την ίδια ώρα, με τις ίδιες συνθήκες.”

πηγή: mylady.gr

 Γκίκα Ευαγγελία , Καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής / Personal Trainer