Το aqua fitness απαιτεί λίγο χρόνο, βελτιώνει τη φυσική κατάσταση και χαρίζει μία αίσθηση χαλάρωσης και ευεξίας καθώς είναι το νούμερο 1 αντικαταθλιπτικό!
Ανήκει στα είδη της υδρογυμναστικής (aqua fitness) μαζί με το aqua aerobic, to aqua yoga και το δημοφιλές aqua bike. Συνδυάζει κινήσεις από το pilates με υδρόβιες ασκήσεις, προσφέροντας έτσι τα μέγιστα δυνατά οφέλη χωρίς ιδιαίτερο κόπο. Αυτό συμβαίνει γιατί το νερό εκμηδενίζει τις επιβαρύνσεις στις αρθρώσεις και στους συνδέσμους αυξάνοντας το κίνητρο μας για περισσότερη εξάσκηση.
Η διαφορά του από το κλασικό aqua aerobic:
• Έχει σίγουρα πιο χαλαρούς ρυθμούς. Όλα εδώ γίνονται με βασικό άξονα τη σωστή αναπνοή. Η σωστή εισπνοή και εκπνοή αποτελούν αναπόσπαστο μέρος της μεθόδου pilates καθώς και του aqua pilates. Εισπνέουμε βαθιά μέσω της μύτης και εκπνέουμε από το στόμα, ενεργοποιώντας τους κοιλιακούς ώστε να αδειάσουμε το διάφραγμα από αέρα. Όπως τόνιζε και ο Joseph Pilates «Πάνω απ’ όλα πρέπει να μάθετε να αναπνέετε σωστά». Βέβαια δεν φανταζόταν ποτέ ότι οι αρχές του pilates θα εφαρμόζονταν και στο υδάτινο περιβάλλον!
• Στο aqua pilates χρησιμοποιούνται ειδικά όργανα όπως το noodle (μακαρόνι πισίνας) και η aqua belt, για να εκμεταλλευτείτε στο έπακρο την άνωση του νερού. Χάρη στην αντίσταση του νερού οι κινήσεις είναι πιο ομαλές και ρευστές συνδέοντας όλα τα μέρη του σώματος.
Πως γίνεται: Ξεκινάμε πάντα με προθέρμανση 5 λεπτών (περπάτημα μέσα στην πισίνα) και κλείνουμε με τον ίδιο τρόπο.
Ενδεικτικές ασκήσεις:
• Θυμηθείτε την άσκηση Hundred στο pilates όπου ανασηκώνετε τα πόδια στον αέρα ανεβοκατεβάζοντας τα χέρια με ένταση στα πλαϊνά. Στο aqua pilates βυθίζουμε το σώμα μέσα στο νερό παίρνοντας ένα V- σχήμα. Λυγίζουμε το noodle σε σχήμα C και το τυλίγουμε γύρω από τη μέση μας. Τώρα αρχίζουμε ν’ ανεβοκατεβάζουμε τα χέρια, για 100 επαναλήψεις, ασκώντας πίεση στο noodle με τις παλάμες μας.
• Pedal Bicycle: από την ίδια θέση ξεκινάμε να κάνουμε γρήγορο πετάλι. Λυγίζουμε το πόδι με εκπνοή, εισπνέουμε για να αλλάξουμε πόδι και τεντώνουμε το λυγισμένο πόδι με εκπνοή. Beats: Aπό τη θέση V απλώνουμε τα πόδια μπροστά ενώ γέρνουμε πίσω την πλάτη. Ανοιγοκλείνουμε “χτυπώντας” τις φτέρνες (με στραμμένα τα δάχτυλα προς τα έξω) για 5 επαναλήψεις. Αμέσως μετά τεντώνουμε τις μύτες των ποδιών πέντε φορές. Εκτελούμε 12 με 15 επαναλήψεις.
Eνδείκνυται: Γι’ άτομα με αρθρίτιδα, σκολίωση κι οστεοπόρωση. Γενικά αν επιθυμείτε ν’ ασχοληθείτε με το aqua pilates, θα σας ήταν πιο εύκολο αν γνωρίζατε τις βασικές αρχές του pilates.
Οφέλη:
• Βελτιώνει την ευλυγισία και ελαστικότητα του σώματος, ιδιαίτερα των άκρων.
• Γυμνάζει τα “δύσκολα” σημεία όπως μέση, κοιλιά και γλουτούς.
• Ενισχύει τη δύναμη του κορμού.
• Συμβάλλει στη μείωση του σωματικού λίπους.
• Χαρίζει έντονη αίσθηση ευεξίας και αναζωογόνησης.
Όποιο και από τα 4 είδη aqua επιλέξετε σίγουρα θα το διασκεδάσετε, θα το συνδυάσετε με ένα όμορφο μαύρισμα και ένα καλογυμνασμένο σώμα!

πηγή: mylady.gr

 Γκίκα Ευαγγελία , Καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής / Personal Trainer