Συχνές ερωτήσεις για την άσκηση:

Ποια είναι η καλύτερη άσκηση για κάποιον που ξεκινάει στην ηλικία των 40;
Κατ’ αρχάς θα πρέπει να τονιστεί ότι ποτέ δεν είναι αργά για να αρχίσει κάποιος να αθλείται. Από τη στιγμή, πάντως, που το αποφασίζει, θα πρέπει να καταλήξει στο αντικείμενο το οποίο του αρέσει και του ταιριάζει. Το ιδανικό είναι να επιλέξει δραστηριότητες που του προσφέρουν αερόβια άσκηση και μυϊκή ενδυνάμωση.  Αν, παρ’ όλα αυτά πρέπει να επιλέξει ανάμεσα στα δύο, η αερόβια άσκηση συνίσταται, καθώς είναι ωφέλιμη για το καρδιαναπνευστικό σύστημα, τον έλεγχο του βάρους και, σε κάποιες δραστηριότητες, τη μυϊκή ενδυνάμωση.
Όλοι γνωρίζουμε ότι, καθώς μεγαλώνουμε, χάνουμε μυϊκή μάζα.
Μπορούμε να την αναπληρώσουμε ;
Η μυϊκή μάζα μπορεί να αναπληρωθεί με ασκήσεις μυϊκής ενδυνάμωσης. Αν σε αυτές προστεθεί και ένα πρόγραμμα αερόβιας προπόνησης, τότε συμβάλλουμε στην απώλεια λίπους από τον οργανισμό και στη βελτίωση της εξωτερικής μας εμφάνισης.
Αν κάποιος θέλει να κάνει γυμναστική για να χάσει βάρος, ποιο πρόγραμμα πρέπει να επιλέξει;
Αναμφισβήτητα, ένα πρόγραμμα αερόβιας άσκησης σε συνδυασμό βέβαια με σωστή διατροφή. Ωστόσο, αν προστεθούν σε αυτό ασκήσεις μυϊκής ενδυνάμωσης, η προπόνηση είναι πιο ολοκληρωμένη, επιτυγχάνοντας απώλεια βάρους και σύσφιξη των μυών.
Στο σπίτι έχω διάδρομο γυμναστικής. Είναι το ίδιο αποτελεσματικό με το να κάνω τζόκινγκ έξω;
Ο διάδρομος γυμναστικής αποτελεί μια πρακτική λύση για όσους αγαπούν το τρέξιμο ή για άτομα που απλώς θέλουν να κάνουν αερόβια προπόνηση. Σε σύγκριση με το τρέξιμο σε εξωτερικό χώρο, υπάρχουν κάποια πλεονεκτήματα και κάποια μειονεκτήματα. Για παράδειγμα, υπάρχουν κάποιοι που λατρεύουν να τρέχουν στο βουνό εισπνέοντας καθαρό αέρα, ενώ κάποιοι άλλοι προτιμούν να τρέχουν σε μια γωνιά του σπιτιού βλέποντας τηλεόραση. Το μεγάλο πλεονέκτημα του διαδρόμου, σε κάθε περίπτωση, είναι η πρακτικότητα του, καθώς μπορεί να χρησιμοποιηθεί οποιαδήποτε ώρα και, φυσικά, χωρίς να επηρεάζεται ο αθλούμενος από εξωτερικές συνθήκες (βροχή, κρύο, αέρας, κίνηση στο κέντρο της πόλης). Επίσης ο διάδρομος κινείται με σταθερή ταχύτητα, συμβάλλοντας στο να μην αυξομειώνεται ο ρυθμός σας, ενώ έχει ενδείξεις που βοηθούν να υπολογίσετε την απόσταση που διανύσατε και τις θερμίδες που κάψατε. Από την άλλη πλευρά, τα πλεονεκτήματα του τρεξίματος σε εξωτερικούς χώρους είναι πρώτα απ’ όλα ότι η ανομοιότητα του εδάφους εξασκεί την αντίληψη του δρομέα, καθώς επίσης η προπόνηση είναι λιγότερο μονότονη.
Θέλω να κάνω κάποια άσκηση, αλλά λατρεύω το καναπέ μου. Πως θα ξεκολλήσω;
Υπάρχουν πολλοί λόγοι που δίνουν κίνητρο για να ασχοληθεί κάποιος με την άσκηση ή τη φυσική δραστηριότητα. Το πρώτο βήμα που πρέπει να κάνει κάποιος είναι να αποφασίσει αν θέλει να αρχίσει να ασκείται. Το κίνητρο του είναι προσωπικό. Συνήθως οι λόγοι που αποφασίζει να ασχοληθεί κάποιος με την άσκηση είναι λόγοι υγείας, η ανακούφιση από την ένταση, το άγχος, η βελτίωση της φυσικής κατάστασης και ο έλεγχος του βάρους του. Από τη στιγμή που αναγνωρίζουμε τις προσωπικές μας ανάγκες, το επόμενο στάδιο είναι να ανακαλύψουμε τι είδους δραστηριότητα μας αρέσει.

πηγή: mylady.gr

 Γκίκα Ευαγγελία ,

Καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής / Personal Trainer

Δασκάλα στο Ghyta Yoga School