Παγώστε το βιολογικό σας χρόνο και ενισχύστε την άμυνα του οργανισμού φυσικά!
Όσο περνούν τα χρόνια όλο και πιο συχνά έρχονται στο μυαλό μας τα λόγια των γονιών μας για τα οφέλη της κατανάλωσης φρέσκων φρούτων και λαχανικών. Οι ρυτίδες, η απώλεια οστικής μάζας, αλλά και παθήσεις όπως εγκεφαλικά, οστεοπόρωση και η νόσος Αλτσχάιμερ μπορούν να αντιμετωπιστούν με τη σωστή διατροφή. Αυτή μπορεί επίσης να αντιμετωπίσει τις επιθέσεις που δέχεται καθημερινά ο οργανισμός μας πχ άγχος, ατμοσφαιρική ρύπανση, έκθεση στην έντονη ηλιακή ακτινοβολία κτλ.
Ένας φυσικός τρόπος ενδυνάμωσης του οργανισμού αποτελεί η υιοθέτηση ενός υγιεινού τρόπου διατροφής, με κύριο χαρακτηριστικό την κατανάλωση τροφίμων πλούσιων σε αντιοξειδωτικά. Τα ακόλουθα τρόφιμα έχουν αποδεδειγμένα αντιφλεγμονώδη δράση.
Εσπεριδοειδή (βιταμίνη c)
Συντελεί στην αυξημένη παραγωγή λευκοκυττάρων, αντισωμάτων και πρωτεϊνών των οποίων ο βασικός ρόλος είναι η παρεμπόδιση πολλαπλασιασμού των ιών. Οι κυριότερες πηγές βιταμίνης c είναι: πεπόνι, καρπούζι, μούρα, πορτοκάλια, μανταρίνια, λεμόνι, ακτινίδια, λάχανο, κουνουπίδι, μπρόκολο, πιπεριές, ντομάτες. Αξίζει να σημειωθεί πως οι καπνιστές θα πρέπει να προσλαμβάνουν διπλάσια ποσότητα καθώς ο καπνός καταστρέφει σημαντικό ποσοστό βιταμίνης c καθημερινά.
Β. καροτίνη (σπανάκι, μπρόκολο, μαρούλι, καρότα)
Χαρακτηρίζονται από την αυξημένη περιεκτικότητα τους σε β –καροτίνη η οποία συμβάλλει στην ενδυνάμωση του ανοσοποιητικού συστήματος και καταστρέφει τα μολυσμένα από τους ιούς κύτταρα. Να σημειωθεί πως τα καροτενοειδή είναι λιποδιαλυτά, γι αυτό η απορρόφηση τους διευκολύνεται όταν συνδυάζονται με λιπαρά συστατικά.
Τσάι
Χάρη στην υψηλή περιεκτικότητα του σε αλκυλαμίνες αποτελεί τη πρώτη γραμμή άμυνας εναντίον λοιμώξεων από διαφόρων ειδών μικρόβια. Το πράσινο θεωρείται το ιδανικότερο επειδή είναι λιγότερο επεξεργασμένο και περιέχει περισσότερα αντιοξειδωτικά.
Καφές
Μειώνει κατά 25% τα συμπτώματα του άσθματος γιατί περιέχει θεοφιλίνη, μια ουσία η οποία χαλαρώνει τους μυς στους βρόγχους. Η ημερήσια κατανάλωση που ενδείκνυται είναι 1-3 φλιτζάνια χωρίς ζάχαρη.
Ελαιόλαδο (βιταμίνη Ε)
Ο Όμηρος το ονόμαζε «υγρό χρυσάφι». Ενισχύει την υγεία της επιδερμίδας και μειώνει τον κίνδυνο εμφάνισης καρδιαγγειακών νοσημάτων και καρκίνου του προστάτη (ιδιαίτερα στους καπνιστές)
Κρασί
Η υψηλή περιεκτικότητα σε πολυφαινόλες σχετίζεται με χαμηλό κίνδυνο θρόμβωσης, αύξησης της καλής χοληστερόλης και καλύτερο ανοσοποιητικό σύστημα. Συνιστάται η εβδομαδιαία κατανάλωση 7 ποτηριών κρασιού για τους άντρες και 4 για τις γυναίκες.
Ξηροί καρποί, ψάρια (σολομός, σκουμπρί, κολιός, γαύρος, τόνος), θαλασσινά.
Αποτελούν τρόφιμα πλούσια σε ω3 λιπαρά οξέα, τα οποία μειώνουν τις φλεγμονές και τον κίνδυνο για καρδιαγγειακά νοσήματα και καρκίνο. Καλό θα ήταν να επιλέγετε ψάρια μικρού μεγέθους. Όσο πιο μεγάλα είναι τα ψάρια, τόσο μεγαλύτερη είναι η περιεκτικότητα τους σε υδράργυρο και τοξίνες. Συνιστάται η κατανάλωση μιας μικρής χούφτας ανάλατων 3-4 φορές την εβδομάδα.

 

πηγή: mylady.gr

 Γκίκα Ευαγγελία ,

Καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής / Personal Trainer