Αν αποφασίσατε σοβαρά να καλυτερέψετε το σώμα σας, για να βγείτε άφοβα στην παραλία, μην κάνετε μισή δουλειά. Η δίαιτα που σας προτείνουμε και όλες οι άλλες συμβουλές, θα σας βοηθήσουν να χάσετε αρκετά κιλά. Όμως, αν έχετε χαλαρωμένα σημεία (μέση, κοιλιά, περιφέρεις, μηροί, μπράτσα), θα μείνουν όπως πριν χαλαρωμένα. Η γυμναστική σφίγγει, σμιλεύει, αναπλάθει το σώμα.
Αλλάξτε την Εμφάνισή σας
Για να αλλάξετε την εμφάνισή σας και να ομορφύνετε το σώμα σας, πρέπει να γυμναστείτε. Όχι εξαντλητικά, αλλά συστηματικά. Αυξάνοντας την μυϊκή σας μάζα με ήπια γυμναστική, αποκτάτε το πλεονέκτημα να καίτε περισσότερες θερμίδες και λίπος από το σώμα σας και να αδυνατίζετε περισσότερα κιλά σε λιγότερο διάστημα. Συγχρόνως, το σώμα σας γίνεται σφριγηλό, καλλίγραμμο, ελκυστικό.
Τα Οφέλη της Γυμναστικής
Από όλα τα όργανα του σώματός, οι μύες χρειάζονται την περισσότερη ενέργεια. Για παράδειγμα, τα κύτταρα του εγκεφάλου χρησιμοποιούν μόνο δύο φορές περισσότερη ενέργεια όταν λειτουργούν εντατικά, από όσο χρειάζονται κατά την ώρα του ύπνου. Τα κύτταρα όμως των μυών, όταν πρέπει να κάνουν μία γρήγορη και πολύ δύσκολη εργασία, αυξάνουν την ανάγκη τους για ενέργεια, πενήντα φορές περισσότερο από όσο όταν βρίσκονται σε ακινησία. Οι μύες δηλαδή καίνε τεράστιες ποσότητες ενέργειας (θερμίδες) μέσα σε ελάχιστο χρόνο. Από όλες τις θερμίδες που καίγονται στο σώμα, το 90% καίγεται από τους μύες.
Οδηγίες για τις Ασκήσεις
• Ξεκινήστε τις ασκήσεις την ίδια μέρα που θα αρχίσετε το πρόγραμμα του βιβλίου, δηλαδή από την πρώτη μέρα αποτοξίνωσης.
• Διαλέξτε μια ώρα που να έχετε απόλυτη ησυχία. Μερικοί έχουν μεγάλη ενεργητικότητα το πρωί, άλλοι έχουν το βράδυ. Διαλέξτε λοιπόν την ώρα που σας ταιριάζει καλύτερα.
• Οι ασκήσεις πρέπει να γίνονται κάθε ημέρα, αν θέλετε να έχετε γρήγορα αποτελέσματα.
• Για τις ασκήσεις, πρέπει πρώτα απ ’όλα να είστε συγκεντρωμένοι. Μην τις κάνετε σαν αγγαρεία. Σκεφτείτε ποια μέρη του σώματος σας δουλεύουν. Ποιος μυς είναι σφιχτός και δουλεύει.
• Χρειάζεται ένα καθαρό έδαφος, χωρίς έπιπλα γύρω σας.
• Ντυθείτε ελαφρά, χωρίς να σας σφίγγει τίποτα. Οι γυναίκες που έχουν κάπως μεγάλο στήθος, πρέπει να φορούν ένα ελαφρύ στηθόδεσμο. Φοράτε κάλτσες αν κρυώνετε.
• Αποφεύγετε να έχετε φάει το λιγότερο μιάμιση ώρα πριν κάνετε τις ασκήσεις. Είναι καλύτερο να κάνετε γυμναστική με άδειο στομάχι.
• Το σώμα σας να είναι ίσιο και τεντωμένο. Η κοιλιά ρουφηγμένη και οι μύες όλου του σώματος σφιγμένοι.
• Μην κρατάτε την αναπνοή κατά την διάρκεια των ασκήσεων.
• Στην αρχή οι κινήσεις δεν θα είναι άνετες. Μόλις κουραστείτε με μια άσκηση συνεχίστε με την επόμενη.
• Την πρώτη μέρα να κάνετε λίγες φορές κάθε άσκηση και σε αργό ρυθμό. Τις υπόλοιπες μέρες αυξήστε τον αριθμό ασκήσεων και κάντε τις με ποιο γρήγορο ρυθμό.
• Μετά τις ασκήσεις, ιδίως τις πρώτες ημέρες, θα νιώσετε πιασμένη. Αυτό σημαίνει ότι το σώμα σας δουλεύει, ότι δώσατε πνοή στους μυς σας και ότι κάνετε πρόοδο. Ένα ζεστό μπάνιο θα σας καλμάρει.
• Πόσες φορές θα κάνετε άσκηση? Όσο περισσότερο τόσο καλύτερα.
• Πριν ξεκινήσετε τις ασκήσεις, πρέπει να προετοιμάζετε το σώμα σας. Η προθέρμανση χρειάζεται οπωσδήποτε για να αρχίσει σιγά σιγά η εντατική λειτουργία της καρδιάς. Γι αυτό, κάντε πέντε καλές αναπνοές. Τρέξτε επί τόπου για 1 λεπτό (μετρήστε έως το 60 αργά). Στη συνέχεια κάντε 10 γρήγορα ψηλά πηδηματάκια ή 20 μικρά πηδηματάκια.

 

Γκίκα Ευαγγελία ,

Καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής / Personal Trainer