Άσκηση: Μία συνδρομή για μακροζωία
     Οι επιλογές μας σήμερα είναι απεριόριστες. Μπορούμε να ασχοληθούμε με άπειρα πράγματα στον ελεύθερο χρόνο μας και να ενημερωθούμε για το καθετί με το πάτημα λίγων κουμπιών. Γιατί να μην επενδύσουμε αυτόν τον χρόνο στην επιμήκυνση της ζωής μας και στη βελτίωση της ποιότητας της? Ο καλύτερος και πιο εύκολος τρόπος είναι να γραφτούμε στο γυμναστήριο. Αυτή η απλή μηνιαία συνδρομή είναι η σημαντικότερη επένδυση που θα κάνετε για τη ζωή σας!
     Στην εποχή μας, οπού οι ρυθμοί είναι γρήγοροι και κυριαρχεί το άγχος και η πίεση σε προσωπικό και επαγγελματικό επίπεδο, η άσκηση είναι η φυσική δραστηριότητα που θεωρείται απαραίτητη πλέον για τη καλύτερη ποιότητα ζωής. Σε πολλές χώρες επενδύουν όλο και περισσότερο στη διαμόρφωση νέου, πιο υγιεινού τρόπου ζωής όσο αναφορά τις διατροφικές συνήθειες και τις φυσικές δραστηριότητες. Όλο και περισσότεροι επιλέγουν να περάσουν λίγες ώρες την εβδομάδα φροντίζοντας τη φυσική τους κατάσταση, είτε αυτό σημαίνει άσκηση στο γυμναστήριο ή στο σπίτι. Είναι ένας φυσικός τρόπος να κερδίσετε χρόνια και ομορφιά!
askisi
«Το γήρας ου γαρ έρχεται μόνον» έλεγε ο Ευριπίδης, και αντιστοιχεί στη πραγματικότητα που βιώνει κάθε άνθρωπος με το πέρασμα του χρόνου. Καθώς μεγαλώνουμε το σώμα μας αλλάζει, τόσο εξωτερικά, όσο και εσωτερικά.
Α) Μυοσκελετικές παθήσεις. Οι δύο πιο συνηθισμένες παθήσεις που φέρνει ο χρόνος είναι η οστεοπόρωση και η οστεοαρθρίτιδα. Οι ασκήσεις ενδυνάμωσης προσφέρουν καλύτερη υποστήριξη στα οστά. Οι ασκήσεις ευλυγισίας μπορούν να βελτιώσουν την ισορροπία μειώνοντας έτσι τις πιθανότητες πτώσης και τραυματισμού στα ευαίσθητα οστά (οστεοπόρωση). Η οστεοαρθρίτιδα οφείλεται στη καταστροφή του αρθρικού χόνδρου, που βρίσκεται ανάμεσα στα οστά, προκαλώντας φλεγμονές και πόνο. Η άσκηση μπορεί να βοηθήσει αρκεί να μην επιβαρύνει τις αρθρώσεις. Καλές είναι οι ασκήσεις μυϊκής ενδυνάμωσης με βάρη ή αντιστάσεις, ασκήσεις αντοχής και ευλυγισίας.
Β) Μυϊκά προβλήματα. Το πέρασμα του χρόνου επηρεάζει και το μυϊκό σύστημα του ανθρώπου. Η μυϊκή μάζα μειώνεται και ταυτόχρονα αυξάνεται η συσσώρευση λιπώδους ιστού, με αποτέλεσμα μεγαλώνοντας να γινόμαστε υπέρβαροι ή παχύσαρκοι. Οι ασκήσεις ενδυνάμωσης σε συνδυασμό με σωστή διατροφή και αερόβια άσκηση δημιουργούν προϋποθέσεις για αύξηση της μυϊκής μάζας και απώλεια λίπους από το σώμα.
Γ) Μείωση της αερόβιας ικανότητας. Η διαδικασία της μείωσης της αερόβιας ικανότητας αρχίζει μετά την ηλικία των 30 ετών. Η αερόβια άσκηση είναι το μυστικό για να παρατείνετε σε βάθος χρόνου την αντοχή σας. Αερόβια άσκηση είναι οποιαδήποτε δραστηριότητα αυξάνει τη μέγιστη πρόσληψη οξυγόνου στο σώμα, όπως το τρέξιμο, το ποδήλατο και η κολύμβηση.
Δ) Οι δυσλειτουργίες του κεντρικού νευρικού συστήματος. Από κει ξεκινά η μείωση του χρόνου αντίδρασης και η διαταραχή της ισορροπίας μας. Το αποτέλεσμα είναι οι πτώσεις που οδηγούν σε οδυνηρά κατάγματα. Οι ασκήσεις ευλυγισίας όπως η γιόγκα, αλλά και ο συνδυασμός αερόβιας και αναερόβιας άσκησης είναι οι ιδανικές μέθοδοι προς αποφυγήν τέτοιων προβλημάτων.
 πηγή: mylady.gr

 Γκίκα Ευαγγελία ,

Καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής / Personal Trainer
Δασκάλα Yoga, Ghyta Yoga School