Η fitball είναι από τις καλύτερες μεθόδους για γυμναστική στο σπίτι. Είναι μικρή σε διάσταση και η πολυλειτουργικότητα της μας δίνει την ευχαίρια να δημιουργήσουμε ένα μεγάλο ασκησιολόγιο για όλο το σώμα. Η γυμναστική με ισορροπία μπορεί να γίνει ευχάριστη αφού μπορούμε να δημιουργήσουμε ασκήσεις σε παιγνιώδη μορφή, κάτι που κάνει την άσκηση πιο ευχάριστη. Αν προσθέσουμε αντίσταση η άσκηση δίνει καλύτερα αποτελέσματα, ενώ συγχρόνως βοηθά στη σωστή εκτέλεση της άσκησης χωρίς να επιβαρύνει τις αρθρώσεις. Τα οφέλη από την άσκηση με μπάλα είναι πολλά. Με ασκήσεις ισορροπίας, κινητικότητας και ευλυγισίας βελτιώνουμε το συντονισμό, δυναμώνουμε τη σπονδυλική στήλη και προστατεύουμε τη μέση. Μπορεί να αντικαταστήσει με επιτυχία τους πάγκους γυμναστικής για ασκήσεις με βαράκια, λάστιχα και μπάρες, ενώ μπορεί επίσης να χρησιμοποιηθεί για διατάσεις και αγχολυτικές ασκήσεις.

 

 

 

 

 

 

 

 

Το επόμενο στάδιο από την fitball ήταν η σκέψη να ‘’κόπεί” μια μπάλα γυμναστικής στη μέση δημιουργώντας το BOSU (σημ. ακρωνύμιο για το Both Sides Up). Η επίπεδη επιφάνεια βοηθάει στην εκτέλεση των κλασσικών ασκήσεων (push ups, κοιλιακούς, χέρια και πόδια) ενώ η κοίλη δίνει τη δυνατότητα για ασκήσεις ισορροπίας ενεργοποιώντας ταυτόχρονα πολλές μυϊκές ομάδες, κυρίως τους σταθεροποιητές μυς του κορμού (core), διατηρώντας τον έλεγχο και την ισορροπία του. Το BOSU μπορεί από μόνο του να αποτελέσει μία ολοκληρωμένη προπονητική μονάδα βελτιώνοντας την αερόβια ικανότητα, την μυϊκή ενδυνάμωση, την ιδιοδεκτικότητα και την ορθοσωμία.

 

 

 

 

 

 

 

Η προπόνηση με ισορροπία (balance) είναι μία σταθερή αξία στο χώρο της γυμναστικής, η οποία βασίζεται στις φυσικές κινήσεις στις οποίες μπορεί να κάνει το σώμα μας. Χρησιμοποιώντας τη προπόνηση με ισορροπία μπορούμε να ενεργοποιήσουμε πολλές μυικές ομάδες ταυτόχρονα με αποτέλεσμα την βελτίωση της ισορροπίας και της δύναμης, τη μυική ενδυνάμωση καθώς και την καύση θερμίδων.

Καλή προπόνηση!