Σημαντικό μέρος της άσκησης κάθε ανθρώπου παίζει η προθέρμανση που θα προηγηθεί του κυρίως προγράμματος.

Το καλό ζέσταμα βοηθάει τον οργανισμό να προετοιμαστεί για την άσκηση που θα ακολουθήσει ενώ μειώνει τις πιθανότητες για κάποιον τραυματισμό.

Οι διατάσεις βοηθάνε τους μυς στο να αποκτήσουν μεγαλύτερο εύρος και να έχουν ευλυγισία ενώ το καλό ζέσταμα αυξάνει τον καρδιακό ρυθμό και την κυκλοφορία του αίματος.

Οι διατάσεις όπως προείπαμε παίζουν μεγάλο ρόλο για να αυξήσετε την ευλυγισία σας και να αυξήσετε το εύρος κίνησης του μυ για τις ασκήσεις που θα ακολουθήσουν. Επίσης, οι διατάσεις χρησιμοποιούνται μετά την γυμναστική, κατά την αποθεραπεία για να χαλαρώσετε τους μυς που «δουλέψατε».

Θα πρέπει να προσέξετε πάντως το ζέσταμα να είναι μικρής έντασης έτσι ώστε να μη καταναλώσετε ενέργεια πριν ξεκινήσετε το πρόγραμμα σας. Συνήθως, 5-10 λεπτά στον διάδρομο ή ενα σετ με λίγα κιλά στα όργανα  που θα χρησιμοποιήσετε είναι ό,τι πρέπει για να κάνετε την αρχή.