giaourtiΓράφει η Ευαγγελία Ντεμίρη, Διαιτολόγος στα Μediterranean Diet Γλυφάδας

Το γιαούρτι ανήκει στα γαλακτοκομικά προϊόντα που διαθέτουν ισχυρή θετική επίδραση στην απώλεια βάρους και το ασβέστιο που προσλαμβάνουμε από αυτό αποτελεί βασικό συστατικό του οργανισμού.

Πιο συγκεκριμένα, το ασβέστιο ρυθμίζει κατά κάποιο τρόπο τον ενεργειακό μεταβολισμό και το μεταβολισμό των λιπών. Έτσι αυξάνεται η λιπολυση και διατηρούν σε φυσιολογικά επίπεδα το μεταβολισμό! Βοηθάει εξαιρετικά στην απώλεια λίπους της κοιλιακής χώρας.

Αυτό επιτυγχάνεται όταν η συγκέντρωση ασβεστίου στο αίμα μειώνει την έκρηξη ορμόνης καλσιτονινης η οποία είναι υπεύθυνη στο να επιβραδύνει τη διαδικασία της λιπολυσης και επιταχύνει τη διαδικασία αποθήκευσης λίπους.

Μελέτες δείχνουν πως το έντερό μας αποτελεί τον δεύτερο «εγκέφαλο» του σώματός μας, ο οποίος παίζει εξίσου σημαντικό ρόλο στην υγεία. Το γιαούρτι λοιπόν μέσα από τα προβιοτικά (ζωντανοί μικροοργανισμοί) τα οποία βελτιώνουν τη μικροβιακή ισορροπία του εντέρου παρέχοντας έτσι ισορροπία και σε ολόκληρο τον οργανισμό.

Εχει παρατηρηθει ότι η εντερική μικροχλωρίδα μεταβάλλεται εξαιτίας παραγόντων όπως η διατροφή, οι συνθήκες διαβίωσης αλλά και η λήψη αντιμικροβιακών σκευασμάτων.

Πρωτεΐνες υψηλής βιολογικής αξίας: υπεύθυνες για την ανάπτυξη των ιστών και κυρίως των μυών και διάφορων βιολογικών οργάνων.
Βιταμίνη Α: υπεύθυνη για τη μορφοποίηση του ανοσοποιητικού συστήματος, την ανάπτυξη ,την αναπαραγωγή και την όραση.
Βιταμίνη D: υπεύθυνη για τη ρύθμιση επιπέδων ασβεστίου και φωσφόρου και του ανοσοποιητικού συστήματος.
Ασβέστιο: υπεύθυνο για τη πρόληψη οστεοπόρωσης και σημαντικό συστατικό για την δημιουργία και υγιή ανάπτυξη οστών και δοντιών.
Βιταμίνες του Συμπλέγματος Β: υπεύθυνες για τη καλή λειτουργία του μεταβολισμού και του νευρικού συστήματος.

Επίσης, περιέχουν υδατάνθρακες, με ελάχιστη ή καθόλου λακτόζη, πολυ σημαντικό καθώς αποτελεί τη λύση για άτομα με δυσανεξία στο γάλα λόγω έλλειψης του ενζύμου που διασπά τη λακτόζη.

Καθημερινά θα πρέπει να λαμβάνουν 2-3 μερίδες γαλακτοκομικών.
Μια μερίδα γαλακτοκομικών προϊόντων παρέχει 300mg ασβέστιο και μπορεί να ισοδυναμεί με ένα από τα ακόλουθα:
• 1 φλιτζάνι γάλα (250ml)
• 200γρ. γιαούρτι
• 30γρ. τυρί

Τα λιπαρά που περιέχει το γιαούρτι αναγράφονται στη συσκευασία και μπορεί να είναι από 0% έως 10%. Οι θερμίδες του κυμαίνονται από 80 έως 180 σε κάθε κεσεδάκι (240 γρ.).

Γιαούρτι 2% στραγγιστό
Κεσές 220 γρμ. 163
Θερμίδες Γιαούρτι στραγγυστό Κεσές 220 γρμ.
250 Θερμίδες Γιαούρτι 0,1%100γρ 53 Θερμίδες

Γιαουρτι 2% με μια κουταλια μελιΚεσές 220 γρμ. 190 Θερμίδες Γιαούρτι φρούτωνΚεσές 220 γρμ. 229 Θερμίδες

πηγή: www.luxurynights.gr